תוכנית לימודים לפורים – מיכל הרפז

מלאי את פרטייך ויועצת לימודים תחזור אליך:

תוכנית לימודים לפורים

תוכנית לימודים לפורים- מתוך קורס גננות בכירות במרכז הרפז

מרצה ריקה קוקוס

חג פורים כבר פה ומעורר אצלנו ואצל הילדים התרגשות רבה, צהלה ושמחה.

הנה כמה רעיונות לפעילות בגן הילדים בפורים

מטרת על: המחשת ביטויי חג פורים, באמצעים אומנותיים

פעילות 1#  שימוש ברעשן, להעצמת מוטיב השמחה

מטרות אופרטיביות:

  1. הילד ידע לשיים את החפץ המוצג – רעשן.
  2. הילד יתנסה בהשמעת צלילי הרעשנים.
  3. הילד ידע לספור את הרעשנים.
  4. הילד יגלה יכולת קשב לשיר מתנגן, תוך הפעלת הרעשן.

גיל הילדים: 1-2 שנים

מס' הילדים: 4

אמצעי המחשה: רעשנים

משך הפעילות: עד 10 דק'

פתיחה

" היום ילדים, הבאתי לכם הפתעות בשקית ההפתעות. מי מנחש מה יש בשקית"?.

מהלך הפעילות

– לאחר שמיעת ניחושי הילדים, מוציאה בהדרגה 4 רעשנים (כמספר הילדים) .

שואלת את הילדים: "מה הבאתי" ?

כולנו חוזרים על המילה "רעשן" בטונים שונים. (משמיעה את קולות הרעשן).

שואלת: איזה קולות משמיע הרעשן? ר ע ש . לכן קוראים לו: ר ע ש ן.

מבקשת מכל ילד לבחור לו רעשן ועוקבת אחר פעילותם.

– כל ילד ממשש, מנסה לסובב את הרעשן  ולשמוע את הצליל.

סופרים ומונים יחד מספר פעמים  את הרעשנים.

משמיעה את השיר "חג פורים" ומבקשת מהילדים להצטרף בשירה ובהפעלת הרעשן.

סיכום "היום ילדים גילינו בשקית ההפתעות את הרעשן. ראינו ופעלנו עם כמה רעשנים גדולים יותר, קטנים יותר וצבעוניים. ספרנו ומנינו את ארבעת הרעשנים וגם שרנו עם הרעשנים. היה לי כייף לפעול אתכם ואני ראיתי שגם לכם".

פעילות 2#  המחשת מוטיב ה-"כאילו", באמצעות דמויות בעלי-חיים ושיר מתנגן.

מטרות אופרטיביות:

הילד ישיים את התמונות ודמויות בעלי החיים.

הילד ידע להשמיע את קולם.

הילד יגלה יכולת קשב לשיר מתנגן.

גיל הילדים: 2.5 – 3

מספר הילדים: עד 3 ילדים

אמצעי המחשה: דמויות בעלי חיים: תרנגול, כלב, חתול, שיר מתנגן.

משך הפעילות: עד 15 דק'.

פתיחה: "היום ילדים, נשמע שיר על מקום שנקרא שוק, שמוכר חיות. נכיר כל מיני חיות בשיר: מה זה? תרנגול, חתול, כלב…. ונשמיע את הקולות שלהם. (משמיעים את הקולות).

מהלך הפעילות:

משמיעה את השיר "אצא לי השוקה", תוך הצגת בעלי החיים.

אצא לי השוקה

מספרת לילדים שאנחנו "כאילו" מביאים מ"שוק חיות", את החיות שבשיר.

מציגה  בובה/תמונת בעל חי  ומבקשת מהילדים לשיים, נותנת להם לגעת בו ולהגיד עליו מה שהם רוצים. לאחר מכן מפזרת אותם במרחב.

מבקשת מהילדים "לטייל" בין הדמויות לקצב מחיאות כפיים שלי.

כשאפסיק להשמיע מחיאת כף, אבקש מכל ילד לבחור את אחד מבעלי החיים וכל ילד "שיקנה"/יקח את החיה שבחר, ישמיע את קולה וכולנו נחזור אחריו.

– כולנו שרים את כל השיר עם השמעת קולות בעלי החיים.

סיכום: "היום ילדים שמענו את השיר "אצא לי השוקה" , "כאילו" קנינו חיות בשוק, בחרתם את החיה שאהבתם והשמענו את קולה.

בחג פורים נוכל לשחק בעוד הרבה משחקי "כאילו".

מקווה שהיה לכם כייף כי לי היה מאד כייף.

פעילות 3# הצעות למשחקי תנועה בגן ובחצר גילאי שנה עד שלוש

  1. פיתוח מוטורי – גילאי שנה-שנתיים:

התקדמות באופן חופשי  במרחב, בליווי שיר פורימי.

  1. פיתוח מוטורי-לשוני – גילאי שנתיים-שלוש

"הליכה" במרחב – כמו בעלי חיים. כל ילד בוחר לו ומשיים  את בעל החי המועדף עליו ומתקדם במרחב כמו בעל החי שבחר.

במרחב מפוזרים חישוקים – שבתוכם בובות/תמונות בעלי חיים, ליצנים, אזני המן.. כשהמנגינה נעצרת, הילד נעצר ליד החפץ בחישוק ואומר את שמו.

– פעילות עם חישוקים – פיתוח התחום המוטורי-מתמטי  באמצעות תנועה במרחב.

– שלושה חישוקים במרחק קצר – בחישוק האחרון מונחת קערית אזני המן.

א. הילד מתקדם בצורות שונות מחישוק לחישוק – תוך כדי ספירה ולבסוף זוכה באזן המן.

ב. הילד מתקדם בצורות שונות מחישוק לחישוק – תוך כדי מניה ולבסוף זוכה באזן המן.

פעילות 4 # הצעות לפינות יצירה בפורים גילאי שנה עד שלוש:

– הכנת רעשנים מגלילים בגדלים שונים.

ניתן לשים עליהם מידבקות ולמלא בזרעים שונים, להשמעת רעשים.

ניתן לצבוע אותם בצבעי גואש ולמלא……

הדבקה

הדבקת סמלי החג הגזורים, על משטח.

צבעי ידיים

– הדפסת דגמי ליצנים, רעשנים ואזני המן , בסיום הפעילות.

פעילות 5 # הצעות למשחקים דידקטיים לפורים – גילאי שנה עד שלוש

  • מגדל סמלי החג – הבאת  סמלי פורים קשיחים – הילד יבנה מהם מגדל בצורות שונות.
  • משחק לוטו – החל משתי כרטיסיות ומעלה (תואם גיל והתפתחות).
  • משחק זוגות – החל משתי כרטיסיות ומעלה (תואם גיל והתפתחות)
  • משחק מסלול – עד 5 – עם קוביית נקודות. "בתחנה מס' 5 יהיה ליצן או אוזן המן.
  • "מה במשבצת" – החל משתי דמויות ושני צבעים.

 

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

סגור לתגובות.

מאמרים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים