כיצד מציגים להורים את עליית המחירים בגן ילדים? – מיכל הרפז

מלאי את פרטייך ויועצת לימודים תחזור אליך:

כיצד מציגים להורים את עליית המחירים בגן ילדים?

בתוך כל השפע שהעולם מציע, מתקיים הקושי האנושי היומיומי – הקיום הכלכלי שלנו.
ככל שהשפע גדל, נראה שלפתע, הצרכים שלנו מתרבים וכך גם ההוצאות שלנו. ככל שההוצאות שלנו גדלות, כך אנו עובדים קשה יותר והרבה יותר שעות כדי לנסות לכסות את כל אותן ההוצאות. ככל שאנו עובדים יותר שעות, אנו נזקקים ליותר שירותים שיטפלו, שיטפחו, שיאכילו ושיפעילו את ילדנו בשעות בהם אנו נעדרים ובשעות בהם אנחנו פשוט "גמורים".
מערכות חינוכיות, חוגים, הסכמים על מפגשים עם חברים ואפילו תכנים בטלביזיה הם נותני שרות שמגדילים את ההוצאות הכספיות של ההורים שעובדים יותר שעות בשביל לממן אותם. וככל שהם עובדים יותר שעות בניסיון להדביק את קצב גדילת ההוצאות הכספיות, כך הם נזקקים יותר לכל אותם השירותים. ממש "מעגל קסמים" …
ובתוך המרדף האין סופי, פתאום, מופיע לו אחד מספקי השרות ומודיע על "העלאה במחיר" .
הודעה על "העלאה במחיר" הינה אחת ההודעות הבעייתיות ביותר עבור הלקוח ועבור הספק. מיד עם הישמע ההודעה, הלקוח מתחיל לחשוב על כל הנקודות השליליות של הספק, הוא מתחיל להיזכר בכל הקשיים ובכל "הפישולים" וכמו שואל , האם הספק היה ראוי לסכום הראשוני מלכתחילה? עם חשיבה זו, קיים קושי רב יותר לקבל את השינוי במחיר. החשיבה השלילית הינה טבעית משום שהעלייה במחיר נתפסת, במרבית המקרים, כניצול של הלקוח. לספק ידוע מראש שללקוח יהיה קשה מאד להתנתק מהשרות. כל מעבר לספק אחר, בכל תחום, זו פרוצדורה מעייפת, לכן ,הלקוח ישלם את התוספת ויישכח גם מזה בבוא הזמן.
לא משנה מה יאמרו כולם, אני לא מכירה מישהו שירגיש ויחשוב חיובית כאשר יעלו לו במחיר של אחד השירותים גם אם הוא מאד שבע רצון מאותו שרות או מוצר. יתרה מזאת, לעיתים, כשמדובר בספק ממנו אנו מרוצים, העלאת מחיר מצידו, מוצדקת או לא, תהווה נקודה שלילית ותוריד משביעות רצונו של הלקוח.
עם זאת, גם הספק לעיתים מתמודד עם עליות מחיר מצד הרשויות או מצד ספקים למיניהם המעניקים לו שירותים. באופן טבעי, כל ספק מחשב את העלות אותה הוא גובה מהלקוח, ע"י נוסחה פשוטה של הוצאות + רווח ולפיכך, כל עלייה בהוצאות היא נגיסה ברווחים.
עליות מחיר מצד ספקים הינה מסוג הדברים הבלתי נמנעים כל עוד קיימת הפירמידה של ספק מספק לספק שמספק לספק וכן הלאה וכולם מושפעים ממיסים וחוקים השווים לכסף.
בתקופה האחרונה גנים רבים מתמודדים עם ביצוע שינויים במבנה הגן על מנת לעמוד בקריטריונים לקבלת היתר לשימוש חורג. גנים שהחלו מאוחר בתהליך ועבדו ללא היתר, נאלצים כעת להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים לביצוע השינויים.
ישנם גנים הבוחרים להעלות בשכר הלימוד של הגן על מנת לכסות על ההוצאה . מוצדק או לא ? זה כבר שיקול ניהולי שכל מנהל גן חייב לבצע ובאופן פרטני להחליט באם זה שיקול נכון עבורו.
אולם, באם הוחלט כן לבצע עלייה במחיר, חשוב לדעת כיצד לבצע זאת מבלי שהלקוח – ההורה יחוש תחושת ניצול וחוסר הוגנות. הורים, כמו כל לקוח בכל עסק, שילמו עד כה עלות מאד לא מבוטלת עבור שרותיו של הגן כאשר הימים, לאורך השנה, מלאים באינטראקציות טעונות בין הגן להורים על רקע צרכים ואמוציות. והינה כעת, מגיעה סיבה מאד ברורה וטכנית לקונפליקט על רקע השאלה של "תמורה בעד האגרה" .
גן המחליט לבצע עלייה במחיר, חשוב שיבצע אותה רק החל משנה הבאה ולא במהלך השנה הנוכחית. כל שינוי שכזה במהלך השנה עשוי לגרור פגיעה באמון ההורה. הסכמים שבוצעו בתחילת שנה בשקיפות מלאה חשוב מאד לכבד. עם זאת, יש להכין את ההורים, במהלך תקופת ההרשמות, לעלייה במחיר לקראת שנה הבאה . חשוב להעביר את ההודעה בצורה מקצועית ולא על מכתב התלוי על דלת כניסת הגן או בשיטת "הפה לאוזן". אין ספק שמנהל הגן, במצב זה, יצטרך להתמודד עם שאלות והתנגדויות בנושא אך טוב שיתמודד עם כל מה שיעלה מאשר עם תוצאות שלא נצפו מראש.
את ההודעה רצוי להעביר במסגרת אסיפת הורים בה תוכלו להסביר את השינויים שיבוצעו בגן. לכל שינוי חשוב במיוחד להסביר את הרציונאל העומד מאחוריו. באם גן נדרש לבצע הזזה של נקודות חשמל, חשוב להסביר את היתרונות הבטיחותיים העומדים מאחורי השינוי וכך לגבי כל השינויים.
לפני האסיפה יש לערוך את רשימת השינויים ויתרונותיהם בגן כך שההורה יבין שמדובר בשינוי שיטיב את התנאים עבור ילדו.
דבר נוסף שחשוב שמנהל הגן ישקול, הוא גובה התוספת. ההוצאה בגן עבור השינויים, הינה הוצאה חד פעמית ולא הוצאה שוטפת . לעומת זאת, עלייה במחיר הינה הכנסה חודשית שתמשיך גם לאחר שההוצאה תכוסה. לפיכך, חשוב לחשוב על גובה התוספת, באם היא קבועה או לא ומה התמורה העתידית בגין התוספת תוך הדגשת התמורה המיידית .
חשוב להבין לעומק כיצד ההורה מתייחס לעלייה (ראה ראיון הורה המפורסם באתר השבוע) ולבצע את המהלך בצורה מאד מקצועית, מאד שקופה ומאד אמפאטית לקושי הקשור בנושא .
כמו כל שיקול ומהלך עסקי, גם בגן אנו חייבים לנהוג בצורה הוגנת, מקצועית ושקופה למול הלקוח. התנהלות מסוג זה תשמר את שביעות רצונות של הלקוח ממקום של אמינות והערכה.

בהצלחה !!!

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

סגור לתגובות.

מאמרים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים