דילמות בניהול צוות בגן ילדים – מיכל הרפז

מלאי את פרטייך ויועצת לימודים תחזור אליך:

דילמות בניהול צוות בגן ילדים
אחד הגורמים השכיחים ביותר לרעשים בתקשורת הוא חוסר בתיאום ציפיות. היחסים בין עובד למעסיק מבוססים על חוקי יסוד המגנים על הזכויות ומגדירים את החובות אך בפועל בחיי היומיום, הציפיות הבלתי פורמאליות מכוונות ולעיתים מרעישות בשיח בניהם.

קרה לך פעם שהיית חייבת שהסייעת תישאר עוד חצי שעה בגן כדי לסייע בהכנת הגן למסיבת החנוכה בערב ? היא היתה לחוצה לאסוף את התיק וללכת הביתה ואת הרגשת חוסר נעימות בלבקש את עזרתה ? לעיתים, על אף שזה נראה מאד לגיטימי ולויאלי מצד הסייעת להישאר עוד קצת ולסייע, בהחלט שאין זה מובן מאליו. באם לא הגדרת מלכתחילה ציפיות לאורך כל הימים החריגים במהלך השנה, אל תכעסי אם היא החמיצה פנים או אפילו סירבה ויצאה מדלת הגן.
כבר עכשיו לקראת תחילת השנה החדשה, צוותים מגיעים חלקם יומיים מראש, חלקם שבוע מראש להכין את הגן לראשון בספטמבר. האם הגדרת לסייעת שלך כמה ימים לפני סיום החופשה היא צריכה להגיע ? האם הגדרת מה את מצפה שייעשה בגן ?
גנים רבים נתקלים בקשיים רבים בניהול צוות הגן ואין ספק, גן ילדים עבור הצוות הוא סביבת עבודה מאד אמוציונאלית, דינאמית ועשויה לשחוק מאד מהר. תאום ציפיות ונטרול תחושות של חוסר וודאות גם אצל הצוות וגם עבור המנהל, יכול לסנן המון רעשים בתקשורת.
אז כבר עכשיו, לקראת תחילת שנה, הקדישי מזמנך לבנות תכנית פעילות שנתית עבור הצוות. בתכנית תכללי תאריכים, אירועים מיוחדים, השתלמויות צוותים ודרישות חריגות.
לדוגמא:
תאריך, אירוע, דרישות מהצוות והערות –
29-30/8/11 – הכנת הגן לקראת תחילת שנה, להגיע בין השעות 08:00-15:00 לביצוע נקיונות הגן והחצר, הכנת חומרים ואסיפת צוות.
*** אסיפת הורים גננת – להישאר שעה נוספת להכנה לקראת האסיפה ולהגיע שעה לפני האסיפה
**** השתלמות לכל הצוות להגיע בתאריכים … למיקום… להשתלמות בנושא… חובת נוכחות

וכן הלאה…
חשוב להיות מפורטים ומדויקים בדרישות ולעבור על התכנית יחד עם הצוות באסיפת הצוות הראשונה לקראת תחילת שנה על מנת ליצור הבנה והסכמה לדברים. אם התכנית תעבור מאוחר מהמתבקש, עשויות לעלות התנגדויות והתלחשויות בקרב הצוות.
כל איש צוות בארגונים גדולים, קטנים כמו גם בגן הילדים, רוצה להרגיש שהוא תרם במסגרת תפקידו להצלחות. הדרך לשקף לאיש הצוות בגן את תרומתו היא להגדיר לו ציפיות ולחזק אותו בכך שעמד בהן. חוסר ידיעה, הבנה או הסכמה לציפיות של המנהל הוא המתכון לחוסר שביעות רצון מצד המעסיק והעובד והדרך הקלה ביותר לתחלופת צוותים מיותרת.

הכתבה מאת מרכז הרפז בע"מ
כותבות : מיכל הרפז ושלי נער

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

סגור לתגובות.

מאמרים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים