שיקולים בהצבת גבולות לילדים – מיכל הרפז

מלאי את פרטייך ויועצת לימודים תחזור אליך:

שיקולים בהצבת גבולות לילדים
הורים רבים לא יודעים מתי להציב את הגבול, באיזה נושא, וכיצד לעשות זאת.זו דילמה, מתי להגיד "עד כאן!" מבלי לחשוש שהעצמאות של הילד תרמס ? ….מצד אחד מסבירים להורים שחשוב לאפשר לילד להתנסות ולהיות עצמאי כי זה מפתח את הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות מצד שני מהו הגבול לעצמאות ? מתי מאפשרים ומתי לא ?

בואו ננסה להבין

  1. בטיחות ! הבטיחות מעל הכל !! הורים ומחנכים עשויים לעתים לסכן את ילדיהם במחיר מתן העצמאות. אם הילד עושה משהו שעלול לפגוע בבטיחותו בוודאי שלא לאפשר לו לעשות זאת.
  2. תנו ואפשרו לילד לעשות ולהתנסות בכל דבר בהתאם לכישורים ההתפתחותיים שלו אולם עם תיווך והשגחה שלכם – אל תאפשרו ותצפו מילד בן שנתיים לסחוב בקבוק מזכוכית כי ההליכה שלו והקורדי נציה טרם מאפשרים את העצמאות הזו שיכולה בוודאי לסכן אותו.
  3. מהו הגבול שלכם ? יש הורים שכבר בגיל 5 יאפשרו לילד ללכת לגן השעשועים לבד כי זה ממש מתחת לבית ויש הורים שיראו זאת כחוסר אחריות .
  4. כשכבר אפשרתם עצמאות לילד, הקפידו לחזק את ההתנהגות ולהעצים את תחושת המסוגלות שלו . שקפו לו במילים את הפעולה שהוא עשה "כל הכבוד, טיפסה על הסולם לבד, הצלחתה לסחוב את התיק לבד…"

ובגן ? אחת המטרות המשמעותיות בגן היא לסייע לילד לפתח את כישוריו ההתפתחותיים ולהשתמש בהם כמה שיותר בעצמאות כדי שיוכל להתמודד עם העולם הגדול !
חשוב לשאול ולמצוא את המשותף בתפיסת הגבולות בין הגן לבית ותוך שיתוף פעולה לעזור לילד להגיע לעצמאות ודימוי עצמי מפותח .

גננות והורים, רוצים ללמוד על הגבול שבין לעודד ולשחרר את הילד לעצמאות לבין למתוח את החבל ?

שלכן, מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

סגור לתגובות.

מאמרים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים