ברוכה הבאה, אם הגעת לכאן סימן שאת חולמת להיות גננת ושאלות רבות מציפות אותך. 0220

במרכז הרפז אנו פועלים למען הגדרת תפקידה של הגננת . בין תפקידה הרבים של הגננת, היא נדרשת לקחת אחריות על ילדי הגן ולקדם אותם מבחינה רגשית, חברתית, שכלית, מוטורית וסנסורית. כל גננת, באשר היא, מעבר להיותה רכה, רגישה, מכילה ואמפטית, עליה להעביר ידע – חינוך, מעצם היותה מחנכת. במרכז הרפז, גננת לגילאי לידה עד 3 תלמד לדייק ולשלב בין כלל ההיבטים הרגשיים והמקצועיים, מעבר לשימת הילד במרכז, הגננת תלמד לנהל נכון את גן הילדים, תרכוש כישורים רלוונטים לעבודה עם הורים, עם צוותים וכמובן תקבל העצמה האישית ומקצועית.

 

במרכז הרפז אנו שמים דגש על התפתחות הגננת

מרכז הרפז שם בחוד החנית לקדם את הגננת להיות מקצועית בתפקידה ומועצמת באישיותה. מטרתנו היא לאפשר לגננת פניות רגשית. אנו נלמד אותך ונעניק לך את הכלים המקצועיים בשילוב החוזק הרגשי הנדרש, ליצירת מעגל תומך ומחזק.

עוד כמה מילים עלי: 

לפני שמרכז הרפז נולד, עבדתי כגננת במשרד החינוך למעלה מעשור ובהמשך כמנהלת מעון יום. בהיותי גננת חוויתי לא מעט תסכולים, בין אם התמודדות מורכבות עם ההורים, עם הצוות שלי וכמובן עם הילדים. ולכן, בחרתי לצאת ללימודים על מנת לקדם את עצמי דרך מציאת פתרונות מעשיים.

אני בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, ובעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך. למדתי במשך חמש שנים הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, ובמקביל למדתי ייעוץ והדרכה בסמינר הקיבוצים. ובתקופה הזו, מרכז הרפז נולד, בכדי לתת לכן הגננות, המחנכות, ומנהלות הגנים, את כל הידע והכלים הרלוונטים להצלחה ומימוש עצמי- אישי ומקצועי

כמה מילים על גישת הרפז, המשולבת במסלול הלימודים:

גישת הרפז הינה גישה לניהול גן ילדים המשלבת בין ראייה עסקית לחינוכית. בבסיס הגישה עומד מודל ייחודי המשלב בין תפיסה חינוכית ערכית לבין תפיסה ארגונית. מודל זה מאפשר מתן מענה מקצועי הולם לכל ילד בהתאם לצרכיו ההתפתחותיים ותוך התייחסות להורה כאל לקוח.

גישת הרפז מובילה לתוצאות אפקטיביות במאות גני ילדים בארץ:

  • הילד מקודם מהמקום בו הוא נמצא כפרט בתוך קבוצה.
  • צוות הגן לויאלי, בעל תחושת שייכות ומחויב לעבודה חינוכית משמעותית.
  • הורים בעלי תחושת ביטחון, אמון ושייכות גבוהה לגן.
  • גן הילדים כעסק מצליח כלכלית וחינוכית.
  • טיפוח תקשורת בין צוותי הגן.

הגישה משולבת במאות גני ילדים ברחבי הארץ ומשתלבת בגנים הפועלים תחת גישות חינוכיות שונות (גנים אנטרופוסופיים, גנים מונטסוריים, גני אדלר, גני חב"ד ועוד…) ובהתאם לתפיסת העולם של מנהלת הגן. המטרה של גישת עבודה זו הינה ליצור סביבה חינוכית בגן המאפשרת לשים את הילד במרכז!

 

אני מאחלת לכולכן הצלחה רבה ועשייה חינוכית מספקת ומהנה.

אשמח לראותכן בלימודים ובהשתלמויות !

מיכל