תקופת הרישום לשנה הבאה כבר כאן ועדיין לא "עומדים אצלך בתור"? קבלי 5 כללי ברזל לרישום מובטח.

גם את מרגישה חוסר וודאות לקראת תקופת הרישום שכבר החלה? כמה ילדים ירשמו לגן? האם בספטמבר גם התינוקייה תהיה מלאה? מה אני אעשה אם לא יהיה רישום מובטח לגן ילדים ? האם אמשיך עם כל צוות המחנכות ?

אם כך, קבלי 5 כללי ברזל שיעזרו לך לסגור הרשמות לגן.

הכיני תשובות לכל שאלה אפשרית

מגוון רחב של שאלות מטרידות את ההורה בבואו לרשום את ילדו  לגן:
כמה ילדים יהיו בקבוצה אליה יצטרף הילד שלי ?
כמה מטפלות יש בכל קבוצה ?
מי הגננת בגן ?
מי מנהל את הגן ?
מה עושים עם הילדים במהלך היום ?
האם יש חוגים בגן ?
מה אוכלים בגן הזה ?
ולצד כל שאלה מוגשת מנה גדושה של חרדות ופחדים …
רק שהילד שלי לא "ייעלם" בתוך קבוצה גדולה של ילדים, אם הוא יבכה מי יחבק אותו ?
האם הגננת והמטפלות יבינו אותו כשהוא בוכה ? ואם הם לא יבינו שהוא עייף, שהוא רעב, שכואב לו ?
ואם לא יעבדו איתו מספיק והוא לא יתפתח בהתאם לגילו ?
שלא ישעמם לו…שלא יישאר רעב…שיתחזק ולא ייחלה…
מנהלות גנים רבות מעניקות להורים תשובות לשאלות אלו עם רעד קל בקולן. הן עצמן חרדות שלא יוכלו לעמוד מאחורי התשובות וכבר צופות את הפנייה הראשונה, השנייה והעשירית של הורים לא מרוצים .
מנהלת גן יקרה, הגיעי מוכנה עם תושבות ברורות  ועמדי מלאת ביטחון מול ההורים עם תשובות מגובות בהמון חשיבה, כנות ודבקות באני מאמין החינוכי שלך.
מה שחשוב זה לא לתת תשובה שגויה רק כדי לרצות את ההורה, כיון שמשבר האמון שייגרם בהמשך עלול להיות קריטי.

אל תשדרי לחץ

מרוב התרגשות וצפייה להרשמה את עלולה להתחיל לדבר בשצף קצף, בלי פסיק ובלי נקודה, מספרת, שואלת, עונה, מסבירה, מחייכת, קצת מזיעה ומנסה, ללא הצלחה, לשדר רוגע.
ומה ההורה רוצה? ההורה רוצה להיכנס לגן עם אוירה נעימה, הוא רוצה שיקשיבו לדבריו ויענו לשאלותיו, שיהיו אדיבים, שישדרו לו רוגע ובטחון ותחושה שבגן קשובים לצרכי הילד וגם לצרכי ההורה (!) רגישים, סבלניים, מכילים ועושים את עבודתם מתוך תחושה של שליחות ואהבה.
מה אומרים, ומה לא אומרים?
תני להורים לספר לך עליהם, על הילד, ומה הם מחפשים בגן. אם הם לא מנדבים מידע- שאלי אותם ! (אין הורה שלא אוהב לספר על הילד שלו).
לאחר מכן, ספרי להם על הגן שלך. זכרי שלכולם יש חוגים, ארוחות חמות, ופקקים בשקעים.
ספרי להם במה את מאמינה, ומה את מעניקה לילדים שאצלך בגן מידי יום..

החליטי על שעות קבועות שבהם את מראה את הגן

עליך לקבל החלטה באילו שעות את פנויה להורים ובאילו לא.
מידע זה יאפשר להראות את הגן בזמן שהכי נח לך בהתאם למתרחש בגן וייתן להורה תחושת וודאות שזהו גן רציני שיודע מה הוא עושה ומתי.
לכן בכניסה לגן אני ממליצה לתלות שלט המידע את ההורים בהחלטתכם. לדוגמא:
אמא / אבא יקרים!
אנו יודעות שחשוב לך מאד לראות את הגן, ומאוד שמחות שבאת!
בין השעות 12:00-13:00, הילדים בגן עייפים ורעבים ולכן נוכחות של אנשים זרים עשויה להפריע להם.
אודה לך אם תוכלי לשלוח לי הודעה לנייד לטלפון 050-9999999 על מנת שנתאם מועד מתאים לביקור, ומבטיחה שאחזור אליך במהלך היום.
תודה על ההבנה
בהערכה רבה
שירה והצוות

משיחת טלפון לשיחת מכירה

כשגננת עונה לשיחת טלפון של הורה חדש משמע לקוח חדש, היא צריכה לשנות כובע:  מגננת למנהלת גן. או אם נדייק מגננת לאשת מכירות. או אם נדייק יותר, לאשת מכירות של גן ילדים. בפועל המעבר מתפקיד הגננת לאשת מכירות הוא קשה מאד אך ככל שתהיי יותר מודעת לשינוי- יהיה לך קל יותר למכור.
הורה שמתעניין בגן יכול להתקשר בכל שעה, גם אם זה בשעה 9:00 בבוקר באמצע הארוחה, או בשעה 12:30 לפני שמשכיבים את הילדים לישון.
הטלפון מצלצל, את רואה שיחת טלפון ממספר שאינך מזהה, ואז, מתחיל בראשך תסריט שכזה: "מי מתקשר אלי בשעה כזו ? אולי זה הורה חדש… אבל איך אני אעזוב את הילדים ואענה לו ? אני חייבת לענות לו, זה עוד רישום מובטח לגן ילדים, זה כמו אויר לנשימה ,אני חייבת את הרישום הזה". את לא שלמה עם ההחלטה לענות לשיחה בזמן הכל כך לא מתאים הזה, אבל הפחד מלאבד לקוח מכריע. את עונה, הילדים בגן בוכים, את לחוצה ומשדרת את הלחץ להורה. ההורה שאינו מודע לכל המתרחש בגן, לא מבין את פשר השיחה הלחוצה, לא מבין מה הסיבה לרעש בגן, לא מבין למה השיחה מאד קצרה ותמציתית, לא מבין… ופשוט מרגיש תחושה שאומרת לו: לגן הלחוץ הזה אני לא ארשם, אין מצב שבן שלי יהיה בסביבה מלאת לחץ ומתח.
תודה אבל לא תודה !!!

אז מה עושים ?
עליך לבנות סדר יום עבורך, ולהחליט באיזה שעות נח לך לבצע שיחות מכירה.

ומה קורה שההורה מתקשר בשעות שאת עסוקה ?
את לא עונה לשיחה!
את חוזרת להורה בשעות שאת יודעת שתוכלי לחזור אליו כשאת רגועה ונינוחה. תוכלי לבקש מאחת העובדות לענות לשיחה , הן תיקחנה פרטים ויבררו מתי נוח לו לשוחח בשנית.
לעולם לא נדע כמה זמן תיערך שיחת המכירה, השיחה יכולה לקחת 5 דקות והיא יכולה גם לערך כחצי שעה. לכן פני שאת חוזרת להורים, וודאי שיש לך זמן פנוי לשיחה ממושכת.
זכרי שבנית האמון והביטחון עם ההורה מתחילה כבר בשיחת הטלפון לכן כדי לתת להורה תחושה של אמון וביטחון עליך להעביר מסרים ברורים ברכות ובנעימות  ( ראי סעיף 2)

תוכנית עסקית כבר יש לך?

בבואך לבנות תכנית עסקית זכרי שהיא מורכבת מכמה נתונים :

  • נתונים

    ידועים מראש ונשארים קבועים ללא שינוי כגון עלויות שוטפות של ביטוחים, שכירות וכדומה…

  • נתונים ידועים מראש המשתנים רק עם שינוי במספר הילדים או אנשי הצוות כגון משכורות, מזון, חומרים מתכלים ועוד…
  • הערכות המתייחסות לכל שינוי אפשרי ובלתי צפוי שעשוי להתרחש במסגרת הגן או בסביבתו הקרובה והרחוקה כגון מס' הילדים בגן, מס' אנשי הצוות, מס' החוגים פעילויות גיבוש מתוקצבות ועוד… ההערכות יוצרות טווח של מינימום ומקסימום כאשר הכלל הוא "לא לחרוג מהטווח המוערך"!!

    לסיכום, הקדישי את הזמן והמרץ בתכנון והערכות נכונה לקראת תקופת הרישום. ככל שתגיעי מוכנה יותר כך שתצאי את עצמך נותנת מענה כנה, מקצועי ומלא ביטחון להורים שיתחילו ויסיימו עוד שנה בגן עם תחושות של וודאות ואמון.
    מכווים שכל זה יעזור לך לעשות רישום מובטח לגן ילדים שלך! 

 
רוצה לדעת יותר על הקורסים שלנו? תלחצי כאן
לקרוא עוד מאמרים על הקמה וניהול של גני ילדים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

 

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן