הילד לא רוצה להשתתף במסיבת חנוכה? ומה אומרים להורים המתוסכלים?

מכירה את הסיטואציה המתסכלת שבה יש את הילד הזה שדיקלם ושר יפה את שירי חנוכה בחזרות שהתקיימו בגן, שהכיר את כל התנועות, שגילה התלהבות ועניין, אבל ביום המסיבה הילד נכנס ל"מתח תפקודי", נצמד להורים ולא רוצה להשתתף??

ואיך ההורה מגיב?

ההורה מתוסכל, עצוב ולעיתים אף כועס.

מתחיל לחשוב : האם להכריח אותו להשתתף ולהתמודד עם הפחד "כי הוא יודע את כל השירים והדקלומים", אולי זאת גנטיקה? "גם אני הייתי כך…",  ואז מתלווים גם רגשות אשם:  "מה לא עשיתי בסדר שהילד שלי מגיב כך"?

מה אני מציעה?

אני מציעה שלקראת המסיבה הגננת תשלח להורים מספר מילים על תהליכים שלעיתים עוברים ילדים במסיבה, ע"מ להכינם לכל אפשרות ולהקטין את "הנזק".

 

הורים יקרים,

ילדי הגן מתכוננים ומתרגשים לקראת מסיבת החנוכה שתערך בגננו ב ____

חשוב לי להעביר לכם, ההורים , מסר הנוגע לילדים שביום המסיבה יעדיפו לא להשתתף.

 

אלפרד אלדר, מייסד הפסיכולוגיה האינדווידואלית ומי שייסד את תחום החינוך ההורי, טען  לפני למעלה מ-100 שנה ש "האדם הוא המומחה הכי טוב לעצמו".

כי מי יודע טוב יותר מאיתנו מה נכון לנו? אף אחד! במובן זה, ילדים לא שונים ממבוגרים. הילדים נולדים כשהם יודעים מה הם צריכים ומה יעזור להם.

 

בעקבות תובנה זו, יכול להיות שנגלה שזו באמת התחושה הפנימית שלו שמונעת ממנו להשתתף, כל זמן שהוא לא מרגיש בטוח ונינוח חברתית, לא יהיה לו אומץ לקחת חלק.

אז מה הטעם לדחוף אותו להשתתף אם הוא בעצמו לא מרגיש מספיק בטוח לנסות???

הצעות מאירות….

התפקיד ההורי הוא לעזור לילדים להתכוונן אל תוך עצמם ולהכיל את רגשותיהם.

במקום לשאול איפה טעיתם ומה לא עשיתם נכון, ובמקום לתייג ילד שלא משתתף במסיבת חנוכה כילד מרדן, ילד ביישן, ילד סנוב או ילד עם בעיות חברתיות,  תוכלו לבחור לראות אותו אחרת:

ילד שרגיש לעצמו, מבין את עצמו ומחובר לעמוד שדרה פנימי שלו ורק שלו , המסמן לו מה אפשרי ונכון עבורו לעשות באותו רגע.  מתוך כך תוכלו לברר איתו ולנסות לברר, מה הוא צריך מכם ומה יעזור לו.

 

 לאחר כל אלה, כשמבינים טוב יותר מה הילד שלנו מרגיש, למה הוא זקוק מאתנו ומה יעזור לו להתחזק ולהיבנות הלאה מתוך הסיטואציה, אפשר להניח כי יתכן ובפעם הבאה יאגור כוח וייקח חלק במסיבה ואולי לא……

 

מחכות לכן בשמחה להאיר את גננו במסיבת החנוכה

____  וצוות הגן

 

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

 

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן