שאלות בבחירת גננת מעולה לגן הילדים

יש לנו פנטזיה , שתהיה לנו בגן גננת מעולה, שתהיה מקצועית בעבודתה עם הילדים , שתהיה שרותית מול ההורים שתהיה נאמנה למנהלת הגן ושתצליח בקלות ובפשטות לעבוד תוך שיתוף פעולה עם צוות הגן ולהוביל את הגן להצלחה. אם כך. מה השאלות שעלינו לשאול על מנת למצוא את הגננת האלוהית לגן שלנו ?

ראיון עבודה לתפקיד גננת

מטרה – הצגת הפרטים הכללים והטכניים ובדיקה של התאמה מבחינת דרישות הבסיס
מראיין – מנהלת הגן מציגה אותה ונותנת פירוט על הגן (כמה זמן הגן קיים, המניעים להקמתו, שעות הפעילות בו, מספר ילדים, גילאים, מספר אנשי צוות ותיאור המשרה המבוקשת – היקף משרה).
מטרה – לתת למרואיינת להשתחרר ולדבר על עצמה (שיחת חימום ..)
שאלת מלל חופשי – ספרי לי קצת על עצמך ( לא רק על ניסיון והשכלה, אלה באופן כללי, מהיכן באה, מצב משפחתי, מה היא אוהבת לעשות וכו').

מטרה – בדיקת השכלה בתחום, ניסיון תעסוקתי ומקצועיות

1. מעבר מוקפד על הפרטים בקורות החיים – בהתייחסות להשכלה שלה בתחום והניסיון התעסוקתי שלה על מנת להבין את הסיבות למעברים בין עבודות (בדיקת יציבות במקום עבודה) ולחדד את המידע .
2. שאלה – ספרי לי מה עשית בכל אחת מהעבודות הקודמות – מה היה הסדר יום שלך במקומות הקודמים?(ניסיון)
3. כיצד לדעתך עליך להיערך לקראת בניה של נושא לימודי חדש ?
4. תארי לי מסיבת חנוכה מוצלחת בגן והסבירי ואיך לדעתך היא צריכה לענות לצרכי הילדים וההורים ?
5. מה לדעתך מטרתן של הצירות בגן ? איך את ממשת מטרות אילו הלכה למעשה בגו הילדים ?
6. מה הן לדעתך המטרות של פעילות בחצר הגן וכיצד עליך כגננת להפיק מהילד את המקסימום בכל פעילות ופעילות ?
7. תתארי לי מפגש בוקר על מטרותיו, מהלכיו .
8. מעבר להזנת הילד, מה עוד ניתן ללמד את הילד בזמן הארוחות ?
9. כיצד את מתמודדת במצבי לחץ, לדוגמא מצב בו ילד נפגע וצריך לפנותו ?
10. כיצד את נוהגת כאשר אחד הילדים בוכה?
11. כשאת רואה כי לילד יש קושי התפתחותי כלשהו, מהו המענה המקצועי שאת בוחרת לתת ?
12. על מנת להעשיר את עולמך המקצועי והאישי לעיתים בעבודתך כגננתך יוצע לך ללכת וללמוד בשעות אחר הצהריים, לפעמים גם ייתכן צורך לבצע פגישת צוות או אסיפות הורים בערב , מה דעתך?

מטרה – מניעים אישיים לעבודה בתחום ואני מאמין

13. מה הסיבה שאת רוצה להיות גננת בגן ילדים מגיל 0-3 ?
14. מה לדעתך ההיבטים המהנים והמתגמלים בעבודה כגננת ומה הצדדים הקשים בעבודה זו, איך תתמודדי עם היבטים אילו ?
15. מה היית מעדיפה, עבודה עם ילדים בוגרים יותר או פעוטות ולמה ?
16. מהו הערכים המרכזיים בהם את מאמינה ? וכיצד ניתן לחנך לערכים אלו בגן ?
17. מה התפיסה שלך לגבי אופן החינוך של הילדים ?
18. איך היית רוצה לראות את הילדים מהגן כאנשים בוגרים ?
19. צייני כמה תכונות אופי שאת חושבת שיתרמו לביצוע תפקידך בגן וכמה תכונות שיקשו על ביצוע תפקידך כגננת?

מטרה – בדיקת הבנת תפקיד הגננת בגן ומידת חשיבותו

20. מה הם לדעתך תפקידי הגננת בגן ?
21. מה הציפיות שלך מהתפקיד כגננת בגן שלי ?
22. מה ההבדל בין גן לילדים מגיל 0-3 ללא גננת ועם גננת ?
23. מה את צריכה בשביל להצליח כגננת רגשית ומקצועית (סביבת עבודה, צרכים אישיים, ידע,כלים מקצועיים,תקציבים ועוד..)

מטרה – בהירות תפקידית בגן ויכולת עבודה בצוות

24. מה הן לדעתך תפקידיה של המטפלת ?
25. מה הן ציפיותיך מטפלת בגן זה ?
26. כיצד תגיבי אם המטפלת תציע להוסיף/ להוריד/ לשנות תכנים בתוכנית הלימודים ?
27. כיצד תפתרי חילוקי דעות בינך לבין המטפלת לגבי דרך חינוכית מסוימת (לדוגמא:שני ילדים רבים על צעצוע בחצר, המטפלת דוגלת בלקחת את הצעצוע משניהם והגננת דוגלת בלהביא צעצוע נוסף ולתת לכל אחד צעצוע )
28. כיצד את חושבת שישפיע על הרגשתך וביצוע תפקידך באם המטפלת תחוש שחוקה או מתוסכלת?
29. כיצד את יכולה לתרום על מנת לדאוג לעבודת צוות יעילה ומהנה ?
30. מה הם לדעתך תפקידיה של מנהלת הגן ?
31. מה ההבדל בין תפקידי המנהלת לתפקידי הגננת ?
32. מה הן ציפיותיך ממנהלת הגן ?

33. מהי לדעתך צריכה להיות מידת המעורבות של מנהלת הגן בתכנית הלימודים ?

מטרה – יכולת עבודה עם הורים

34. מה תפקידו של ההורה בגן הילדים ?
35. מה הם תפקידיך כגננת מול ההורים ?
36. אילו מסרים, עדכונים ומידע גננת צריכה להעביר להורים ?
37. כיצד תתמודדי עם הסיטואציות הבאות :

  • הורה המתלונן שהגננת לא עובדת עם ילדו על פיתוח השפה כפי שהיא עובדת עם שאר הילדים בגן ?
  • הורה המבקש דיווח יום יומי לגבי פעילות ילדו במפגשים והתקדמותו ומה דעתך על כך ?
  • הורה המתלונן על כך שילדו בין השנתיים אינו נרדם בלילה ומבקש שלא ייתנו לו לישון בצהרים
  • הורה הטוען שהיצירות שהילד מביא הביתה אינן מראות על התקדמות מספקת

38. באיזה אופן את יכולה לתרום לשיווק ולמוניטין של הגן ?

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

 

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן