מסיבת גן כאמצעי להעצמת הילדים ולבניית אמון מול הורים

בסוף שנה, בתחילת שנה ובמהלך כל השנה מנהלים רבים עוסקים ב'שימור לקוחות' .
חלק משמעותי בתהליכי השימור, הוא מפגשים שמטרתם היא יציאה משיגרה, יצירת תחושות של רווחה, הרגעות והנאה תחושות הגוררות אינטראקציות אישיות ויוצרות יחסים אישיים ואמוציונאליים.  בעלי עסקים שמים להם למטרה את יצירת היחסים האישיים עם הלקוחות על מנת ליצור נאמנות הדדית בין הלקוח לספק לאורך זמן.
באם היחסים בין הספק ללקוח מתבססים אך ורק על משימות ויחסים מקצועיים, הלקוח יחליט אם להמשיך את הקשר עם אותו הספק או להתקשר עם ספק אחר, רק על רקע עסקי ללא מעורבות רגשית. באם היחסים בין הספק ללקוח כוללים אינטראקציות אישיות חיוביות, הלקוח, במרבית המקרים, יישאר עם אותו הספק משיקולים אמוציונאליים גם אם עסקית זה פחות נכון לו.
עסקים וארגונים רבים מתייחסים ליחסים האישיים עם הלקוחות כחלק משמעותי ממערך השירות והשימור. בגני ילדים, הצורך ליצור את היחסים האישיים נובע משני מניעים:

  1. צורך עסקי לגיטימי – בו הגן מעביר מסר להורה כלקוח, שהוא מודה לו על כך שהוא בוחר, מידי יום, לתת בו את האמון ולהפקיד בידיו את היקר לו מכל ואמון זה אינו מובן מאליו וראוי לשימור.
  2. טובת הילד – היחסים האישיים עם ההורים בגן הינם נדרשים על מנת לעבוד בשיתוף ובפתיחות מקסימאלית התורמת באופן ישיר לילדים.

בגן הילדים, ההזדמנויות ליצירת אינטראקציות אישיות עם ההורים כלקוחות הגן הן רבות, חלקן מזדמנות וחלקן יזומות. המפגשים בבוקר ואחר הצהריים הם אמנם קצרים אך אווירה נינוחה של מנהלת הגן למול ההורה, חיוך כנה ומילה טובה, מעוררים רגשות רבות ומשמעותיות אצל ההורה.
המפגשים המזדמנים בבוקר ואחה"צ מצריכים מחשבה, רצון ומאמץ מצד כל צוות הגן על מנת ליצור סביבה טובה ונינוחה במטרה להפיק את מירב התועלת מאותם המפגשים הקצרים אך החשובים.

עם זאת, מפגשים מזדמנים אלו אינם מספיקים כדי ליצור את הגיבוש והאינטימיות הרצויה בין ההורה לצוות הגן. ההיכרות והחשיפה האישית המתקיימת באינטראקציות המזדמנות, איננה רחבה לכן עדיין מתקיים הריחוק המציג את ההורה כגורם חיצוני לגן ולא כלקוח בעל רצונות, צרכים ורגשות .
עדיין קיים הצורך ליצור אינטראקציות המתקיימות בסביבה מספיק נינוחה על מנת ליצור את החשיפה של אישיות ההורה ואיש הצוות וההתקרבות בניהם.
מפגשים בתחילת שנה, במסיבות החגים, ימי כיף מחוץ לגן ומסיבות סוף שנה הם למעשה, ההזדמנויות ליצור את היחסים הנדרשים ליצירת השיתוף והקרבה בתוך מערכת היחסים .
גנים רבים מפספסים את ההזדמנויות החשובות הללו עקב העומס והדינמיות של השגרה במסגרת תפקידם וכך המסרים החשובים האמורים לעבור במפגשים אלו פשוט לא עוברים בצורה חדה וברורה ולא נוצרת חשיפה והתקרבות.
החשיבה וההוצאה לפועל של מפגשים אלו מצריכים לא מעט משאבים של חשיבה, תכנון וזמן.

חשוב לא לקיים את המפגש מבלי לשאול את עצמכן תחילה למה אתן מקיימות אותו, מה מטרות המפגש ומה המסרים אותם אתן מעוניינות להעביר.

אל תעשו את המסיבות, ימי הכיף ובכלל כל מפגש עם הורים, כי צריך, כי החג בפתח, כי כל הגנים עושים כך, כי זה בתכנית הלימודים… לא רק בשל כל הסיבות הללו, עשו אותם, כי מפגשים אלו הם בעלי משמעות רחבה מאד על כל התקשורת שלכם עם ההורים במהלך השנה, כי הם מייצרים סביבה רגועה, מהנה, ואמוציונאלית המאפשרת חשיפה לעשייה היום יומית שלכם בגן, המפגשים מספקים להורה יכולת הצצה, הבנה וקרבה.

מפגשים אלו, באם הם נערכים לשם מטרות אלו, הם חלק בלתי נפרד מתהליכי השיווק, השימור ובניית המוניטין לגן ואף מהווים את החלק היותר משמעותי מתוכו.
עקב הדינאמיות, העומס וההתמקדות בהיבטים חינוכיים ועסקיים הבולעים כל רגע בשגרה, נסו להוציא את התפקיד הכולל את התכנון וההוצאה לפועל של כל המפגשים היזומים, לגורם חיצוני מקצועי או לאיש צוות יצירתי במיוחד. אין זה פותר אתכם ממעורבות מלאה ומהחשיבה על בניית הבסיס לכל מפגש, הבסיס הכולל את המסרים והמטרות. עם זאת, הגורם המקצועי הוא זה שיתפוס את הרגעים הכי משמעותיים, הרגעים המשקפים את המציאות בגן דרך עדשת המצלמה לאורך כל השנה, הוא זה שיצור דקורציה המעבירה מסרים, הוא זה שיכין או ירכוש את המתנות הנכונות, הוא זה שישלח תזכורות ויכין הזמנות בשמכם, הוא זה שיסגור את הפעילויות החיצוניות מול הספקים ויחשוב על כל ההיבטים, הטכניים, האמוציונאליים והפיננסיים. למעשה, הגורם החיצוני יפיק מפגשים בעלויות מינימאליות שמטרתן להעביר את המסרים ולהשיג את המטרות שהגדרתם תוך יצירת סביבה אופטימאלית לחשיפה, להתקרבות ולתחושת שותפות בנכם לבין ההורים בכל הקשור בדבר החשוב ביותר לכולם וזה הילדים .
בתקופה זו, גנים רבים מתחילים לחשוב על שנה הבאה. בניית תכנית לשימור הלקוחות וליצירת יחסים אישיים בוניי אמון, היא יעד ברור וחשוב, הקדישו לכך מחשבה.

הכתבה מאת מרכז הרפז בע"מ

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

 

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן