4 צעדים מיידיים שיעזרו לך להחזיר את האמון של ההורי הגן – מיכל הרפז

מלאי את פרטייך ויועצת לימודים תחזור אליך:

4 צעדים מיידיים שיעזרו לך להחזיר את האמון של ההורי הגן

החשיפות המזעזעות של מקרי התעללויות חולניים כנגד ילדים רכים, פוגעות לצערי הרב ברמת האמון של ההורים בגנים הפרטיים.

אתן הגננות מרגישות את זה יום יום. החל במכשירי הקלטה שמוסתרים בגן, הורים שמציצים מבעד לגדר, יותר ויותר טלפונים של הורים מודאגים ועד לדרישה לצפות במצלמות האבטחה שבגן.

הסיטואציה הזו, שבה בסוף שנה, הורים מביעים חוסר אמון בגן גורמת לגננות להיפגע ולהיעלב- " איך נתתי במשך כל השנה את הלב ואת הנשמה שלי לגן, ועכשיו ההורים מכניסים לי מכשיר הקלטה לגן??"

המצב קשה לשני הצדדים- מצד אחד ההורים שמרגישים סדקים עד כדי משבר אמיתי באמון בגלל המקרים שהולכים ונחשפים בתקשורת ומצד שני הגנים שנותנים את נשמתם ונפגעים מחוסר האמון של ההורים מרגישים שהם אשמים בזמן שהם לא עשו דבר .

איך נחזיר את האמון של ההורים בגן??

  1. "המבוגר האחראי"

גננת יקרה, אני מציעה שאת תיקחי את המושכות ותהיי ה"מבוגר האחראי"! חשוב שתשתדלי עד כמה שניתן לפעול בימים אלו מהשכל ולא מהרגש. כלומר, כשאת יודעת שהכל אצלך בסדר גמור ושאין להורה מה לדאוג. אל תתני למספר מטפלות לא שפויות לתת לך להרגיש אשמה על מה שלא עשית. כשתרגישי כך תוכלי להחזיר בייתר קלות את האמון להורים . באמצעות צעדים בוני אמון, כמו שקיפות מלאה מה קורה עם ילדו בגן, השריית תחושת שלווה ושליטה בנעשה בגן, מקצועיות שמחזקת את הביטחון של ההורה והימנעות מפעולות ריצוי שלא תואמות את האני מאמין שלך כגננת.

זכרי נתון חשוב, שאותו את יכולה גם להעביר להורים- בעשור האחרון, לפי נתוני בטרם, 62% מהפגיעות של פעוטות, עד גיל 6, היו בבית ורק 6% (!) היו במסגרות השונות, כולל פעוטונים פרטיים וביתיים. 32% במקומות אחרים.

 

  1. אל תיקחי ללב

דעי לך, שכמו שבכל גן יש ילד שיותר קשה לו, כך יהיה הורה שיותר קשה לו.

אל תיקחי באופן אישי את התגובה של ההורה החרדתי כיון שככל הנראה יש סיבות אישיות שהובילו את אותו הורה להיות חרדתי (ילד ראשון, הורה לילד עם לקות וכו ). זכרי שחוסר האמון לא אישי נגדך אלא כתוצאה מגורמים סביבתיים אשר מגבירים את החרדה ומשפיעים על כל הורה באופן שונה.

 

  1. התמקדי בתגובות חיוביות

קחי את התגובות החיוביות והמחמאות שהורים בגן נותנים לך כמקור לכוח והעצמה!

אל תקבלי את המילים המחזקות כמובן מאליו, אל תתעלמי מהן אלא קחי אותן כמנוף לצמיחה וחידוש האנרגיות החיוביות.

 

  1. קבעי פגישה עם ההורה החרדתי

קבעי פגישה אישית עם כל הורה שאת מזהה כחרדתי כשמטרת הפגישה היא לבנות את האמון מחדש, כאילו אנחנו נמצאים בתחילת שנה.

א. פני זמן ראוי לפגישה

ב. הגיעי לפגישה רגועה ולא טרודה

ג. בתחילת השיחה הקשיבי להורה ורשמי בנקודות למה חשוב לך להתייחס

ד. תשאלי שאלות

ה. לאחר שההורה "שיחרר" וסיים את דבריו ( עבר תהליך וינטלציה) , התחילי במתן מענה. זה הזמן שלך להעביר את המסרים החשובים לך ולהיות החלטית.

חשוב מאד- היצמדי לתפיסת העולם החינוכית שלך ואל תוותרי על הערכים שלך.

לדוגמא- אם את לא מאמינה שהורה צריך לראות את הסרטונים שבמצלמות האבטחה- אל תאפשרי לו!

ו. במידה ויש סוגיות שעלו בשיחה שעליך לברר עם העובדות שלך ( או עם עצמך) –זה לגיטימי.

קיבעי פגישת המשך והקפידי לקיימה במועד שנקבעה.

ז. קבעי תוכנית המשך, בשיתוף עם ההורה.

לדוגמא- שיחה יומית לעידכון סטטוס, שליחת סטטוס יומי באמצעות תמונה וכו'.

לסיכום:

אני יודעת שכולכן עוברות תקופה לא פשוטה. אתן והצוותים שלכן מתמודדות עם ימים לא פשוטים וזה משפיע עליכן ועל הילדים.

המשיכו להיות חזקות מול ההורים ולהאמין בעצמיכן ולא תתנו לזה לשבור אתכן

שלכן, מיכל הרפז

כתיבת תגובה

מאמרים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים