הצורך בחידושים לצד הצורך בשיגרה – מיכל הרפז

מלאי את פרטייך ויועצת לימודים תחזור אליך:

הצורך בחידושים לצד הצורך בשיגרה
הצורך בחידושים לצד הצורך בשיגרה כמוטיב שיווקי בגן ילדים

תמיד, בכל סוף שנה, דווקא כשכל הכוחות והאנרגיות מתרוקנות ואנו ממשיכים ופועלים מכוח האינרציה, מגיע הזמן לבנות תכנית לשנה הבאה, הזמן בו אנו אמורים להיות הכי יצירתיים!
לפני כחודש קיבלתי לדואר מספר עלונים המודיעים לי על סיום מנויים עם כמה חוגים עימם התקשרתי. החוגים הזמינו אותי ואת משפחתי לחדש את המנוי. חלק מהם הינם חוגים אליהם רשומים ילדיי, מנוי לבריכת הקיץ ומנוי לספרייה העירונית .
כל מינויים אלו הינם חוגים אשר מקנים לילדי כישורים חברתיים, פיתוח יכולות מנטאליות ופיזיולוגיות וזמן מהנה. כנ"ל גם לבן זוגי ולי.
ישבתי באחד הערבים עם משפחתי והתייעצתי עם כולם לגבי כל המינויים. במשך כשנתיים בהם מינויים אלו קיימים, לא שמעתי דבר מלבד תשבחות על זמנם בחוגים, הם נהנו ונתרמו רבות מהחוגים וכמו כן, בעונת הקיץ הקודמת נהנינו כולנו בבריכה .
עם זאת, הבחנתי שכולם ביקשו להירשם לחוגים אחרים. אפילו אני רפרפתי בעניין רב בחוברת החוגים שנשלחה אלי. הילדים טענו שהם מבקשים לנסות חוגים חדשים ואני מצאתי את עצמי מתעניינת בפעילות ספורטיבית אחרת . גם בן זוגי הביע רצון לחידוש וביקש לבדוק בריכות חדשות המציעות פעילויות חברתיות מהנות ושונות מאשר הוצעו בבריכה אליה היינו רשומים.
הצורך לשינויים וחידושים היה ברור וחזק. החוגים אליהם היינו רשומים לא פרסמו את אשר מתוכנן לשנה הבאה, לא היה שום פירוט לגבי חידושים והפתעות, הכל נשאר כפי שהיה. לא שהיה רע, להיפך, היה מהנה ותורם ועם זאת נשאר הרצון להתרעננות, לשינויים, אולם לא דרסטיים ורבים. חיפשנו שינויים שמעבירים את המסר שחשבו עלינו כלקוחות ושהם מבינים את המציאות הדינאמית בה כולנו חיים, מציאות שהרגילה את כולנו להתמכר לשינויים ולחידושים ולעיתים אפילו לשכוח להתמיד.
הבנתי שעם השנים, הטכנולוגיות ואין סוף ההמצאות בכל תחום ותחום, הפסקנו להיות מופתעים ונרגשים בקלות . אפילו במטבח חייבת להיות חוויה קולינארית, כל צלחת חייבת לקחת אותנו לסוג של הרפתקה מרגשת. האופנה מייצרת בדים ועיצובים המייצרים סטאטוסים חדשים עבור האנשים הלובשים אותם והציפיות של כולנו מכל שירות הניתן לנו רק עולות ועולות.
וכך אספתי כוחות וחשבתי אחרת.
מנהלות גן יקרות, סוף שנה מתקרב ואין לי ספק שהוצאתן כל טיפת אנרגיה וניראה שלא נותרו עוד כוחות במאגר. אחרי שלקחתן נשימה, ערכו רשימה של כל הדברים שחייב ונכון להשאיר בשגרה, כל חוג וכל פעילות שהשגת מטרותיה תלויות בהתמדה עיקשת . אחרי רשימה זו פיתחו דף חלק ותתחילו לחשוב אחרת. השתמשו ביצירתיות שבכן והכניסו שינויים לשגרה לאורך כל השנה.
שינויים יכולים להתבטא בעיצוב הגן, הצבעים והחומרים התלויים על הקיר. שינויים יכולים להתבטא בהכנסת פעילויות חדשות, חוגים חדשים, רענון של התפריט, שיפוץ או חידוש של ציוד החצר.
כל השינויים אינם אמורים להיכנס תחת מסגרת תקציב משמעותי אך הם חייבים להיות עם המון חשיבה ויצירתיות . שלב נוסף שהינו חשוב במיוחד הינו לשלוח לכל ההורים פרסום מסוגנן המכיל את כל השינויים והחידושים.
כאמור, החיים הינם דינאמיים ומחייבים חשיבה משתנה ופתוחה על מנת לעורר תחושת התרגשות וחוויה אצל לקוחותינו היקרים .

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

סגור לתגובות.

מאמרים

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים ראשון-חמישי בין השעות 08:30-15:30
רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב
09-7966566
info@m-harpaz.co.il

אודות מיכל הרפז

מיכל הרפז, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לגיל הרך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך וחמש שנות לימוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר, גננת ומנהלת מעונות יום בעברה.
מיכל הקימה את מרכז הרפז לפני 15 שנה על מנת לתת מענה לנשות החינוך בגנים הפרטיים בין אם בהתמודדויות מורכבות עם ההורים, עם הצוותים וכמובן עם הילדים